Ministerstwo Cyfryzacji pochwaliło się ostatnio uruchomieniem serwisu GOV.PL w bogatszej odsłonie – obejmującej strony internetowe 19 ministerstw, 5 urzędów (w tym czterech wojewódzkich), a także 141 spośród 195 kart usług oraz sześć serwisów tematycznych. Według resortu rozwój owej „bramy informacyjnej pozwoli w przyszłości na nowe formy komunikacji z obywatelami, w tym multimedialne i wykorzystujące media społecznościowe.”

Zalety portalu mój GOV

Jak podaje resort, „największym atutem serwisu jest możliwość dotarcia do dowolnej informacji lub usługi z jednego punktu startowego – strony www.gov.pl”. Dzięki kompleksowemu katalogowi obywatele i przedsiębiorcy (ale także urzędnicy państwowi) mogą korzystać z całej oferty państwa. Zawiera on „pełną i dostępną informację o usługach i informacjach, które świadczy państwo dla obywateli i przedsiębiorców”, oraz znacznie podnosi „efektywność procesu obsługi potrzeb obywateli i przedsiębiorców, a co za tym idzie obniża koszty ponoszone przez nich (w szczególności czasu), które wynikają z konieczności ich interakcji z administracją publiczną”.

Sprawdź Outsourcing finansowo-księgowy Grant Thornton

Co można załatwić za pomocą Mój GOV?

Obecnie logowanie do panelu Mój GOV daje dostęp do takich usług elektronicznych, jak:

  • złożenie wniosku o wpisanie do rejestru wyborców,
  • dopisanie się do spisu wyborców,
  • zgłoszenie zamiaru głosowania korespondencyjnego (dla osób z orzeczoną niepełnosprawnością),
  • uzyskanie dostępu do informacji publicznej,
  • zgłoszenie narodzin dziecka,
  • wysłanie pisma ogólnego.

W kolejnych tygodniach Mój GOV ma być wzbogacany o kolejne, intuicyjne e-usługi.

Czy rzeczywiście Mój GOV.PL, to atrakcyjne rozwiązanie, które ma szansę ułatwić funkcjonowanie zwykłym obywatelom i przedsiębiorcom?

Agnieszka Michalak

Menedżer, Center of Excellence Grant Thornton

Serwis Mój GOV, to kolejny krok w ułatwianiu komunikacji pomiędzy urzędami administracji państwowej a obywatelami. Konsoliduje usługi dostępne w ePUAP z dostępem do baz danych, tj. rejestr dowodów osobistych, rejestr PESEL czy CEPIK. Bez wychodzenia z domu, już teraz, można zrealizować wiele spraw urzędowych mając ciągły nadzór nad ich statusem realizacji. Nowy udoskonalony widok serwisu w znacznym stopniu poprawia czytelność danych i ułatwia wyszukiwanie interesujących nas informacji. Wraz z aktualizacją serwisu Mój GOV wprowadzony został portal login.gov.pl pozwalający logować się do różnych serwisów publicznych (w tym także Mój GOV) za pomocą e-Dowodu, upraszczając proces logowania i zwiększając jednocześnie bezpieczeństwo procesu. W dobie wszechobecnej informatyzacji i automatyzacji tylko kwestią czasu było przeniesienie urzędów w wirtualny świat. Jest to krok w dobrym kierunku. Oby tak dalej.

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Mój GOV – nowy panel dostępu do e-usług

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Skontaktuj się

Skontaktuj się

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.

Usługi Grant Thornton z obszaru: Outsourcing finansowo-księgowy

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów