Zarządy średnich i dużych firm w Polsce są coraz mniej zróżnicowane. W ostatnim roku zmniejszył się w nim udział trzech ważnych „mniejszości”: kobiet, osób dojrzałych i obcokrajowców – wynika z badania Grant Thornton.

Według najnowszej edycji raportu „Biznes otwarty na każdego”, udział kobiet w szeroko rozumianym zarządzie firm (prezes, członkowie zarządów i szefowie działów) wynosi aktualnie 27%. To spadek o 2 pp. w porównaniu z poprzednim rokiem i o 4 pp. w porównaniu z badaniem sprzed dwóch lat. Kobiety zdecydowanie rzadziej też niż mężczyźni występują jako eksperci w mediach ekonomicznych oraz jako prelegenci na konferencjach biznesowych.

Niestety, kobiety to nie jedyna grupa, która jest coraz rzadziej reprezentowana w polskim biznesie. W ostatnim roku wśród członków zarządu spadł też odsetek osób powyżej 60. roku życia (z 18% do 13%) oraz obcokrajowców (z 6% do 4%). Nieznacznie (z 17% do 18%) zwiększył się jedynie odsetek osób młodych – przed 40. rokiem życia.

Jolanta Jackowiak

Partner, Grant Thornton

Różnorodność sprzyja biznesowi. Choć niesie ze sobą pewne wyzwania, to zdecydowanie ma też pozytywną wartość, jak nowe doświadczenia czy poszerzanie świadomości. Wielość pomysłów pozwala na inne spojrzenie na dotychczasowe problemy, a istnienie w zespołach różnych grup kulturowych, wiekowych czy płciowych poprawia dobrostan, wpływa na kreatywność, motywację, satysfakcję i efektywność.

RAPORT: Biznes w Polsce otwarty na różnorodność

Wyniki badania kultury różnorodności i inkluzywności w średnich i dużych firmach w Polsce oraz w mediach ekonomicznych i na konferencjach biznesowych

Pobierz raport

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Konsulting biznesowy

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.