Zgodnie z umową partnerstwa Grant Thornton przed każdym sezonem przeprowadza 29 procedur weryfikacji klubów awansujących do wymienionych rozgrywek. Sprawdza m.in. kwestię sporów majątkowych, zaległości i planów finansowych klubów, ale też weryfikuje fakt posiadania przez kluby odpowiedniego, certyfikowanego obiektu sportowego czy uwiarygodnionego składu drużyny, który pozwoli klubowi konkurować na odpowiednim poziomie z innymi drużynami ligi.
Grant Thornton i Polska Liga Siatkówki w ramach umowy rozpoczynają również współpracę na poziomie marketingowym, co oznacza, że marka Grant Thornton będzie od rozpoczynającego się sezonu promowana na nośnikach reklamowych (bandach reklamowych, biletach, plakatach czy ściankach) podczas meczów i imprez nie tylko PlusLigi i TAURON Ligi, ale też TAURON 1. Ligi (drugi poziom rozgrywek męskich) oraz Superpucharów kobiet i mężczyzn.
Grant Thornton od lat jest wyjątkowo silnie zaangażowany we wspieranie polskiego sportu. Mamy za sobą lata doświadczenia w audytowaniu największych związków sportowych, np. Polskiego Związku Piłki Nożnej, Polskiego Związku Piłki Siatkowej czy Związku Piłki Ręcznej w Polsce. Jesteśmy też sponsorem drużyny ampfutbolowej Warty Poznań oraz współpracujemy z PKO BP Ekstraklasą i Fortuna 1 Ligą w przygotowywaniu corocznych raportów na temat sytuacji finansowej klubów tych rozgrywek. Doradzamy też największym klubom piłkarskim w Polsce w takich obszarach jak pozyskanie finansowania, wyceny czy podatki. Na świecie jesteśmy m.in. audytorem FC Barcelony.