Ministerstwo Finansów poinformowało, że od 1 lutego 2026 r. Krajowy System e-Faktur (KSeF) zacznie obowiązywać dla przedsiębiorców, których wartość sprzedaży przekroczyła 200 mln zł. Dla reszty przedsiębiorców KSeF wejdzie w życie od 1 kwietnia 2026.

Minister finansów, Adam Domański, poinformował na piątkowej konferencji o zakończeniu audytu dotyczącego KSeF. Zapowiedział także, że niezbędne jest opracowanie nowej architektury systemu, gdyż audyt wykazał liczne nieprawidłowości i błędy sytemu. Prace mają zacząć się niemalże od samego początku. Dodał, że jedną z rekomendacji w sprawie KSeF było „fazowanie projektu”, czyli wprowadzanie go w różnych datach dla różnych firm. Na takie rozwiązanie zdecydował się resort, wobec czego zaproponowano dwa terminy:

  • od 1 lutego 2026 r. – dla przedsiębiorców, których wartość sprzedaży przekroczyła 200 mln zł,
  • od 1 kwietnia 2026 r. – dla pozostałych przedsiębiorców.

Zastanawiające jest jednak co z podatnikami którzy rozpoczęli już proces wdrożenia KSeF? Czy wszystkie ich wysiłki poszły na marne? Na te pytania nie znamy jeszcze odpowiedzi.

Jedno jest pewne – KSeF stanie się rzeczywistością. Podatnicy którzy nie rozpoczęli jeszcze prac związanych z wdrożeniem KSeF mają szanse aby nadrobić zaległości. Z uwagi na fakt, że jest to największa rewolucja w zakresie fakturowania, warto podejmowane działania konsultować ze specjalistami z zakresu Krajowego Systemu e- Faktur.

Pobierz informator: Konsultacje KSeF – top 10 pytań i odpowiedzi

Skorzystaj z naszych usług w zakresie: KSeF – bieżące wsparcie
Dowiedz się więcej

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie KSeF - wdrożenie i bieżące wsparcie

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Skontaktuj się

Łukasz Kacprzyk

Senior Konsultant, Doradca podatkowy

Skontaktuj się

Łukasz Kacprzyk

Senior Konsultant, Doradca podatkowy

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.