4,5 tys. godzin rocznie musi poświęcić firma w Polsce na raportowanie podatkowe i finansowe – wynika z raportu „Tax compliance in Poland” przygotowanego wspólnie przez Polsko-Szwajcarską Izbę Gospodarczą i Grant Thornton.

Raportowanie danych podatkowych i finansowych to proces żmudny i kosztowny. Jak wynika z badania przeprowadzonego wśród 32 szwajcarskich firm prowadzących działalność w Polsce, średnio na przygotowywanie raportowanie danych finansowych do urzędów przeznaczają one 4552 godzin rocznie. Oznacza to, że do wykonania tej jednej czynności ich działy finansowe muszą wygospodarować 2,8 etatu profesjonalnego księgowego.

Na samo rozliczanie podatków wewnątrz firmy (księgowość in-house) firmy przeznaczają średnio 2,7 tys. godzin. Dodatkowo korzystają z usług firm outsourcingowych (954 godziny rocznie) i zewnętrznych dostawców, zwłaszcza doradców podatkowych i programistów, którzy musza wprowadzać dostosowania w systemach IT (527 godzin).

Marcin Diakonowicz

Partner, Audyt

Przedsiębiorca i jego pracownicy muszą nie tylko być na bieżąco ze zmianami w prawie, np. podatkowym oraz umieć te przepisy zaimplementować i poprawnie rozliczyć swoje operacje, ale też dopełnić różnego rodzaju obowiązki raportowania danych do różnych instytucji. Muszą składać w urzędach skarbowych deklaracje podatkowe i wysyłać JPK, muszą uzupełniać dane w systemie sprawozdawczym NBP i przesyłać regularne meldunki do GUS, muszą raportować do PFRON, URE czy urzędów administracji lokalnej… To zajęcie, które kosztuje mnóstwo energii, a niedopełnienie tych obowiązków obwarowane jest często drastycznymi karami.

RAPORT: Tax Compliance in Poland

Sprawdź Tax Compliance Grant Thornton

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Raport: Długie i kosztowne rozwiązywanie podatkowych łamigłówek

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.