Pod szyldem resortu finansów ruszył kolejny portal dla podatników. Tym razem gratką dla przedsiębiorców są dwa darmowe narzędzia do weryfikacji kondycji i strategii firmy: Audyt odporności kryzysowej oraz Barometr efektywności biznesowej.

Resort finansów postanowił wesprzeć przedsiębiorców w walce ze skutkami spowolnienia gospodarczego wywołanego pandemią. W tym celu uruchomił bezpłatną platformę edukacyjną o nazwie „Portal Podatnika (drugą po udostępnionym w styczniu br. „Głosie Podatnika, którego celem jest przyjmowanie propozycji dot. zmian prawa i systemu podatkowego).

Aktualna sytuacja gospodarcza jest trudna nie tylko dla samych przedsiębiorców – z perspektywy budżetu państwa oznacza potencjalnie niższe wpływy podatkowe. Stąd determinacja resoru finansów do oferowania firmom skutecznych rozwiązań w walce z kryzysem.

Co zawiera „Portal Podatnika”?

Na platformie podatnicy znajdą różnorodne publikacje podzielone na 5 obszarów tematycznych:

  1. stabilność finansowa w czasach pandemii,
  2. podatki w kryzysie,
  3. zarządzanie sprzedażą w dobie spowolnienia gospodarczego,
  4. zarządzanie strategiczne w czasach pandemii,
  5. przywództwo w czasach kryzysu.

Obecnie portal koncentruje się na dostarczaniu wiedzy z zakresu podatków, finansów i zarządzania, jako kluczowych na obecnym etapie gospodarczego spowolnienia. Twórcy portalu przewidują także udostępnianie tematycznych webinariów. Artykuły są tworzone zarówno przez teoretyków (m.in. profesorów wiodących uczelni biznesowych czy redaktorów ekonomicznych), jak i praktyków (np. doradców podatkowych czy uznanych przedsiębiorców).

Ważny fragment

Minister finansów Tadeusz Kościński, podsumowując uruchomienie portalu, stwierdził: „Jesteśmy przekonani, że taka wiedza, rzetelna i na bieżąco aktualizowana, w połączeniu z praktycznymi poradami, ułatwi firmom wychodzenie z kryzysu”.

Dwa cenne, darmowe narzędzia!

Portal Podatnika udostępnia przedsiębiorcom dwa bezpłatne narzędzia do diagnozy sytuacji firmy:

  • Barometr efektywności biznesowej oraz
  • Audyt odporności kryzysowej.

Pierwsze z nich bada 70 kluczowych czynników wzrostu przedsiębiorstwa oraz pozwala diagnozować obszary wymagające poprawy. Drugie weryfikuje czy reakcja przedsiębiorstwa na spowolnienie gospodarcze oraz stosowana przez nie strategia zwiększa szansę na wyjście z kryzysu obronną ręką oraz umożliwia zyskanie przewagi konkurencyjnej po ustąpieniu kryzysu.

Oba narzędzia są autorskimi rozwiązaniami uznanego i doświadczonego zespołu badaczy ICAN Research. Po wypełnieniu kwestionariusza przedsiębiorcy w przeciągu tygodnia otrzymują na podany przez siebie adres mailowy indywidualny raport z wynikiem badania. W przypadku audytu zawiera on informacje o potencjale stosowanej strategii w kryzysie oraz szansach na osiągnięcie sukcesu w krótko- i długoterminowej perspektywie.

Skorzystaj z naszych usług w zakresie: Outsourcing finansowo-księgowy
Dowiedz się więcej

MF: Poradnik podatnika będzie systematycznie aktualizowany

Ministerstwo Finansów podaje, że resort na bieżąco aktualizuje oraz uzupełnia treści oferowane w ramach Platformy Podatnika, przy współpracy z głównym partnerem merytorycznym – ICAN Institute. Resort zaprasza również do współtworzenia portalu innych partnerów, a użytkowników do dzielenia się uwagami i pomysłami na temat rozbudowy czy doskonalenia platformy poprzez panel „Inkubator pomysłów”.

Poradnik podatnika jest dostępny jest tutaj.

AUTOR: Honorata Zakrzewska-Krzyś, Specjalista ds. marketingu produktowego w Zespole Outsourcingu

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Outsourcing finansowo-księgowy

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Skontaktuj się

Skontaktuj się

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.

Usługi Grant Thornton z obszaru: Outsourcing kadr i płac

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów