Miniony sezon był pod względem komercyjnym najlepszym w historii rozgrywek Fortuny 1 Ligi. Kluby odnotowały 194 mln zł przychodów, czyli najwięcej w historii - wynika z raportu „Finansowa pierwsza liga”, przygotowanego przez Grant Thornton we współpracy z Pierwszą Ligą Piłkarską.

Według badania, w sezonie 2022/2023 przychody ogółem klubów Fortuna 1 Ligi wyniosły 194,1 mln zł. To najwyższy wynik w historii, o 20% wyższy niż w sezonie poprzednim i o 102% więcej niż pięć lat temu. Największym źródłem przychodów były – podobnie jak w poprzednich latach – tzw. przychody komercyjne, a więc przede wszystkim od sponsorów. W sezonie 2022/2023 wyniosły one 131 mln zł, czyli stanowiły 67,4% wpływów ogółem, a w porównaniu z sezonem 2021/2022 wzrosły o 31% (31 mln zł).

Największym sukcesem komercyjnym może pochwalić się Wisła Kraków. W sezonie 2022/2023 osiągnęła przychody ogółem na poziomie 35,9 mln zł, czyli znacznie wyższe niż wszystkie inne kluby. Wysokie wpływy zanotowały także beniaminek Stal Rzeszów (drugie miejsce w rankingu, z przychodami ogółem na poziomie 19,4 mln zł) oraz Podbeskidzie Bielsko-Biała (trzecie miejsce, 14,4 mln zł przychodów).

Tomasz Mleczak

Partner, Corporate Finance, Grant Thornton

To kolejny dobry rok dla polskiej piłki klubowej. Fortuna 1 Liga odnotowała w ostatnim roku wzrost większości kluczowych mierników obrazujących sytuację finansową i biznesową klubów - od frekwencji, przez przychody od sponsorów i innych partnerów czy przychody z transferów po przychody ogółem

RAPORT Finansowa pierwsza liga

Wyniki finansowe klubów piłkarskich Fortuna 1 Ligi w sezonie 2022/2023 Skomentuj

Pobierz raport

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Doradztwo finansowe

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.