fbpx

Treść artykułu

Polska jest w światowej czołówce pod względem obecności kobiet na kierowniczych stanowiskach. 35 proc. wyższej kadry kierowniczej stanowią kobiety. Rzadko jednak oddaje im się głos w mediach i na konferencjach.

Najnowsza edycja cyklicznego badania „Women in business” prowadzonego przez firmę Grant Thornton przedstawia bardzo pozytywne dla Polski wyniki obecności kobiet w biznesie. Aż 35 proc. wyższej kadry kierowniczej (prezesi, pozostali członkowie zarządów, szefowie działów) w polskich firmach stanowią kobiety. Pod tym względem nasz kraj zajmuje pierwsze miejsce wśród przebadanych europejskich państw, ex aequo z Niemcami i Irlandią oraz piąte miejsce w całym globalnym zestawieniu. Średnia dla wszystkich 32 przebadanych Państw wynosi 29 proc., a dla analizowanych krajów Unii Europejskiej – 28 proc.

Wykres 1. Odsetek kobiet w wyższej kadrze kierowniczej (zarząd, szefowie działów) firm w poszczególnych krajach (w proc.)

Źródło: Badanie Grant Thornton wśród 10 tys. średnich i dużych firm (w tym 200 w Polsce)
Katarzyna Nowaczyk

Dyrektor ds. Potencjału Ludzkiego

Polska pod względem obecności kobiet wśród wyższej kadry kierowniczej może być dla wielu państw wzorem do naśladowania. Mimo, że w naszym kraju nadal większość kierowniczych stanowisk zajmują mężczyźni, to jednak na tle świata jawimy się jako kraj, gdzie biznes jest stosunkowo mocno sfeminizowany.

Sprawdź Rozwój kapitału ludzkiego Grant Thornton

Czytaj więcej w raporcie „Polski biznes ufa kobietom”

Zobacz prezentację

Informacja prasowa

(.docx, Rozmiar: 139,34 KB)

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.

Inne artykuły z kategorii: Konsulting biznesowy Zobacz wszystkie

Zarządzanie relacjami z dostawcami

W celu optymalnego wykorzystania wartości wynikającej z podpisanej umowy z dostawcą, kolejnym etapem strategicznego zarządzania obszarem zakupowym powinno być zarządzanie relacjami z dostawcami (Supplier Relationship Management, SRM).

Napisz scenariusz sukcesji dla Twojej firmy

„Czarny łabędź” skłonił w tym roku wiele firm rodzinnych do refleksji nad przyszłością biznesu. Wiele z nich napisało już swoje scenariusze i rozpoczęło procesy sukcesyjne. Początek nowego roku to czas postanowień i uruchamiania zmian, a…

Strategic Sourcing – fundament strategicznej funkcji zakupów

Obszar zakupowy organizacji, dzięki ustrukturyzowanym działaniom o długofalowym charakterze, przyczynia się do wzrostu konkurencyjności całej organizacji. W ramach kategorii zakupowej kluczowe znaczenie ma Strategic Sourcing, który definiuje jej strategię i stanowi fundament dalszych działań generujących…

Najczęściej czytane