We wrześniu 2021 roku na portalach rekrutacyjnych opublikowano około 323 tys. nowych ofert pracy. To 22 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – wynika z badania Grant Thornton i firmy Element.

[Pobierz raport lub przeczytaj poniżej jego streszczenie]

Polski rynek pracy został mocno poturbowany przez pandemię koronawirusa. Jednak jak wynika z danych zebranych przez firmę Element dla Grant Thornton, pandemiczny kryzys przeszedł już do historii i od kilku miesięcy rynek pracy stale przybiera na sile. Od marca 2021 roku roczna dynamika nowych ofert pracy publikowanych na 50 największych portalach rekrutacyjnych osiąga same dodatnie wyniki. We wrześniu 2021 roku pracodawcy opublikowali aż 323,4 tys. nowych ofert pracy. To wynik wyższy o 21,5 proc. w porównaniu z wrześniem 2020 roku.

Co więcej, wrześniowa liczba ofert pracy jest aż o 9 proc. wyższa niż w analogicznym miesiącu 2019 roku. To czwarty miesiąc z rzędu, w którym ścieżka z 2021 roku jest wyższa niż w 2019 roku. Wyraźnie widać, że polscy pracodawcy nie tylko odrobili już straty spowodowane pandemią w 2020 roku, ale wręcz przewyższyli w tempie tworzenia miejsc pracy wyniki z roku 2019, a więc – przypomnijmy – jednego z najlepszych okresów dla polskiego rynku pracy od początków transformacji.

We wrześniu 2021 roku największy wzrost liczby ofert pracy zanotowaliśmy wśród specjalistów związanych z zarzadzaniem ludźmi (o 70 proc. więcej niż we wrześniu 2020 roku) oraz w profesjach związanych z IT (50 proc.). Największy popyt na pracowników widoczny jest w Krakowie i Warszawie, najmniejszy – w Poznaniu i Katowicach.

Pobierz raport „Rynek pracy w czasie COVID-19”

Partnerem technologicznym badania jest firma Element.

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Rajd ofert pracy nadal nabiera prędkości

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.