Jak zbudować przewagę konkurencyjną? Pierwszy krok to bilans strategiczny

Źródłem sukcesu przedsiębiorstwa jest posiadanie oraz właściwe wykorzystanie strategicznie wartościowych zasobów i umiejętności. Zarządzający powinni zatem zidentyfikować w swoich firmach kluczowe zasoby, które pozwolą im w ukierunkowany sposób zbudować przewagę konkurencyjną. Jak to zrobić?

Źródłem sukcesu przedsiębiorstwa jest posiadanie oraz właściwe wykorzystanie strategicznie wartościowych zasobów i umiejętności. Zarządzający powinni zatem zidentyfikować w swoich firmach kluczowe zasoby, które pozwolą im w ukierunkowany sposób zbudować przewagę konkurencyjną. Jak to zrobić?


Biznes bez kompasu, czyli strategie w polskich firmach

Ponad 60% dużych i średnich firm w Polsce deklaruje, że działa w oparciu o przygotowaną wieloletnią strategię. Jednak jedynie 50% badanych podmiotów ma strategię, którą zakomunikowała pracownikom, a tylko 1/3 dodatkowo przygotowała strategię w formie oficjalnego dokumentu, który łatwo zweryfikować – wynika z badania Grant Thornton.

Ponad 60% dużych i średnich firm w Polsce deklaruje, że działa w oparciu o przygotowaną wieloletnią strategię. Jednak jedynie 50% badanych podmiotów ma strategię, którą zakomunikowała pracownikom, a tylko 1/3 dodatkowo przygotowała strategię w formie oficjalnego dokumentu, który łatwo zweryfikować – wynika z badania Grant Thornton.


Jak zarządzać projektem w kryzysie światowej pandemii?

W zarządzaniu mówimy o kryzysie wtedy, gdy nastąpiła nagła sytuacja mająca duży wpływ na projekt i nie jesteśmy już w stanie rozwiązać tej sytuacji w…

W zarządzaniu mówimy o kryzysie wtedy, gdy nastąpiła nagła sytuacja mająca duży wpływ na projekt i nie jesteśmy już w stanie rozwiązać tej sytuacji w…