Jesteśmy jednym z krajów, który najmocniej promuje kobiety na kierowniczych stanowiskach. Aż 38 proc. wyższej kadry kierowniczej w Polsce stanowi płeć piękna. Kobiety nadal relatywnie rzadko jednak cytowane są w mediach i występują na konferencjach.

Najnowsza edycja cyklicznego badania „Women in business” prowadzonego przez firmę Grant Thornton przedstawia bardzo pozytywne dla Polski wyniki obecności kobiet w biznesie. W tegorocznej odsłonie aż 38 proc. wyższej kadry kierowniczej (prezesi, pozostali członkowie zarządów, szefowie działów) w polskich firmach stanowiły kobiety, czyli o 3 pkt proc. więcej, niż w poprzednim roku. Pod tym względem nasz kraj zajmuje pierwsze miejsce wśród przebadanych państw Unii Europejskiej oraz trzecie ze wszystkich przebadanych krajów świata.

Dla porównania, średnia globalna wynosi 29 proc., a dla analizowanych krajów Unii Europejskiej – 29 proc., a wśród krajów Unii Europejskiej – 30 proc.

Wykres. Odsetek kobiet w wyższej kadrze kierowniczej (zarząd, szefowie działów) firm w poszczególnych krajach (w proc.)

Źródło: Badanie Grant Thornton wśród 10 tys. średnich i dużych firm (w tym 200 w Polsce)

W tegorocznej edycji raportu, podobnie jak w zeszłym roku postanowiliśmy sprawdzić, jaki odsetek ekspertów cytowanych w polskiej prasie ekonomicznej stanowią kobiety. Na potrzeby badania przeanalizowaliśmy 500 losowo wybranych tekstów artykułów o tematyce biznesowej z 2019 roku (za źródło posłużyło nam Puls Biznesu, Money.pl, Dziennik Gazeta Prawna, Rzeczpospolita oraz Wyborcza.biz). Z naszych obliczeń wynika, że w tematyce ekonomicznej średnio 25 proc. cytowanych ekspertów to kobiety. Jest to wzrost o 5 pkt proc. w stosunku do roku poprzedniego.

Tak jak rok temu, policzyliśmy również, jak często kobiety występują na największych konferencjach biznesowych w Polsce. W tym celu przeanalizowaliśmy 20 dużych wydarzeń ekonomicznych. Kobiety stanowiły średnio 21 proc. wszystkich prelegentów oraz osób wypowiadających się w panelach dyskusyjnych analizowanych wydarzeń biznesowych z 2019 roku. To taki sam wynik, jaki uzyskaliśmy w zeszłorocznym badaniu.

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Konsulting biznesowy

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.