„Jaki prezent wybrać dla Klientów?” – to pytanie pada w tysiącach firm i instytucji w Polsce co roku. U nas, w Grant Thornton, już tak nie jest. Od 2016 roku dosłownie rozdajemy nasz budżet świąteczny przy pomocy naszych Klientów. W tym roku będzie to prawie 25 tys. zł. Jak? Czytaj dalej.

Te liczby przestały nam się podobać kilka lata temu. Wtedy nasz marketing wraz z Zarządem postanowił objąć refleksją „akcję święta”. Ile wydajemy pieniędzy na ten projekt? Ile czasu jemu poświęcamy? I w końcu: czy dzięki temu faktycznie pielęgnujemy wyjątkowe relacje z naszymi Klientami?

Odpowiedzi brzmiały kolejno: dużo, za dużo, nie mamy przekonania.

Postanowiliśmy przemodelować ten projekt. Sprawić, by zarówno wyróżniał się pośród tych wszystkich wysyłek, które w okresie świąt otrzymują nasi Klienci, a jednocześnie, by pozostawał po nim jakiś istotny dla naszej społeczności ślad. Tak wpadliśmy na pomysł akcji, w której oddamy budżet prezentowy do dyspozycji naszych Klientów.

Na czym polegał nasz pomysł na prezent dla Klientów?

Oddajmy całą kwotę przeznaczaną na prezenty na cel charytatywny. To proste założenie postanowiliśmy jednak nieco rozbudować. Chcieliśmy zaangażować Klientów, którzy tradycyjnie otrzymywali prezenty od Grant Thornton, w wybór beneficjentów akcji. Za cel wsparcia obraliśmy sobie zgodne z obietnicą naszej marki „wyzwalanie potencjału do rozwoju”. Środki miały trafić do osób, którym pozwolą zrobić krok w przód. Do sportowców, którzy nie mają pieniędzy na sprzęt, a dysponują niespotykanym talentem. Do kobiet, które po latach pracy w domu potrzebowały wsparcia w powrocie na rynek. Do utalentowanych artystów, którzy potrzebowali wsparcia finansowego w rozwoju swoich umiejętności.

I tak, wyznaczyliśmy trzy cele – trzy osoby, którym chcemy pomóc w ich rozwoju osobistym. Każdy z Klientów mógł zdecydować, na którą z tych osób mamy przeznaczyć budżet świątecznej akcji.

Przebieg akcji:

      1. Wytypowanie beneficjentów. Na tym etapie podjęliśmy współpracę z naszymi podopiecznymi z Domów Dziecka w Chotomowie i Lipnicy, a także z fundacjami Dress for Success, Fabryką Marzeń a od dwóch lat Krajowym Funduszem na rzecz Dzieci. Przez te kilka lat wsparliśmy m.in.  Panią Kasię (kurs księgowy i komputer, by wrócić na rynek pracy po wielu latach), Filipa z Domu Dziecka w Lipnicy (wsparcie nauki j. angielskiego) czy utalentowanego pianistę Mateusza.
      2. Głosowanie Klientów – na stronie https://swietagt.pl/ rokrocznie publikujemy historie trojga beneficjentów i umożliwiamy każdemu z Klientów, który otrzymał od nas elektroniczną kartkę świąteczną, głosowanie na tej stronie. Klienci mogli dosłownie wydać nasz budżet na cel, który w ich mniemaniu wydał się najbardziej słuszny.
      3. Wyniki głosowania – akcja trwa miesiąc. Klienci głosować mogą do połowy stycznia. Procentowy rozkład głosów decyduje o tym, jak podzielimy środki z akcji na każdego z beneficjentów. Ponad 1000 Klientów, spośród  blisko 3000, którym wysłaliśmy życzenia świąteczne, zdecydowało się poświęcić swój czas i wybrać cel, który chcą wesprzeć. Tuż po zakończeniu akcji organizujemy uroczyste spotkanie dla wszystkich utalentowanych beneficjentów akcji.

Wnioski?

Przez ostatnie lata spotkaliśmy się z bardzo ciepłym odzewem na naszą inicjatywę. Klienci nie tylko rozumieją i aprobują tę formę komunikacji z rynkiem, ale wracają również do nas podziękowaniami, że mogli w tym przedsięwzięciu wziąć udział. Rośnie również „konwersja” wysłanych kartek do oddanych głosów. Początkowo wynosiła ok. 10%, w zeszłym roku wzrosła do 35%.

Co będzie w kolejnych latach? Każdego roku, kiedy spotykamy się z naszymi beneficjentami, aby przekazać im pieniądze i widzimy ich wdzięczność, to wiemy, że było warto. Że kierunek, w którym poszliśmy jest dobry. I mamy poczucie, że kwoty, które przeznaczamy na świąteczne działania, nie są już niewidocznym, bezzwrotnym wydatkiem. Dla 21 osób, które wsparliśmy dotychczas, stały się bowiem często punktem zwrotnym w ich rozwoju. I to się liczy.

Obejrzyj krótki film o naszej akcji:

Zostań Świętym Mikołajem z Grant Thornton!

Dotychczas wsparliśmy:

2016:

  • Panią Kasię (44 l.) – która potrzebowała kursu księgowego i komputera, by wrócić na rynek pracy po długoletniej przerwie w pracy zawodowej.
  • Pawła (14 l.) – chłopca z Domu Dziecka z Lipnicy, który potrzebował środków by dołączyć do szkółki piłkarskiej.
  • Kasię (12 l.) – młodą uzdolnioną wiolonczelistkę, której wsparcie pozwoliło na udział w profesjonalnych konkursach w Polsce i Zagranicą.

2017:

  • Elwirę (9 l.) – dziewczynkę z Domu Dziecka w Chotomowie, której środki z akcji pozwoliły na profesjonalizację treningu gimnastyki artystycznej.
  • Ziemowita (17 l.) – pianistę, którego olbrzymi talent wymagał dalszych wymagających treningów.
  • Panią Kasię (46 l.) – mamę dwójki dzieci, która znalazła się w trudnej sytuacji życiowej, a mimo to postawiła wszystko na rozwój swojej działalności w branży wizażu.

2018:

  • Krzysia (21 l.) – paraolimpijczyka, wicemistrza świata i mistrza Europy w biegu na 200 m i 400 m, który do dalszego rozwoju potrzebował specjalistycznych sesji fizjoterapeutycznych.
  • Kasię (20 l.) – śpiewaczkę operową potrzebującą wsparcia w rozwoju jej kariery.
  • Joannę – która po długoletnim urlopie macierzyńskim postanowiła wrócić na rynek pracy i rozwinąć swoją firmę odzieżową.

2019:

  • Filipa (12 l.) – podopieczny Domu Dziecka w Lipnicy, któremu środki z akcji pomogły zintensyfikować naukę j. angielskiego.
  • Kamilę (22 l.) – utalentowaną zawodniczkę Beach Soccera, która marzyła o dalszym rozwoju sportowym.
  • Patrycję (40 l.) – miłośniczkę jogi, której marzeniem było uczestnictwo w kursie nauczycielskim oraz otworzenie własnej szkoły jogi.

2020:

  • Amelię – utalentowaną młodą artystkę, podopieczną Fundacji Fabryki Marzeń,
  • Justynę – podopieczną inicjatywy Dress for Success wspierającej kobiety w powrocie na rynek pracy. Pani Justyna zajmuje się rękodziełem i chce rozwinąć własną działalność.
  • Wiktorię i Pawła – rodzeństwo z Domu Dziecka im. Ojca świętego Piusa XI w Chotomowie, którzy chcą rozwinąć swoją pasję do jeździectwa

2021:

  • Mateusza – utalentowanego muzyka, podopiecznego Fundacji Fabryki Marzeń,
  • Martę – podopieczną inicjatywy Dress for Success wspierającej kobiety w powrocie na rynek pracy. Marzenie Pani Marty to wydanie e-booka.
  • Jakuba –  podopiecznego Domu Dziecka w Lipnicy, środki finansowe pomogły w zdobyciu zawodowych kwalifikacji.

2022:

  • Polę – utalentowaną flecistkę, podopieczną Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci,
  • Joannę – podopieczną inicjatywy Dress for Success, która chce wspierać „trudne” pokolenie nastolatków w ich niełatwej drodze ku dorosłości. Marzenie Pani Joanny to wydanie książki.
  • Jakuba –  podopiecznego Domu Dziecka w Lipnicy, środki finansowe pomogły w zdobyciu zawodowych kwalifikacji.

Zobacz, jak wygląda strona akcji >> ŚwietaGT.pl

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Konsulting cyfrowy

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Skontaktuj się

Ewa Wawrzyniak

Starszy Specjalista ds. marketingu

Skontaktuj się

Ewa Wawrzyniak

Starszy Specjalista ds. marketingu

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.