W lipcu pracodawcy opublikowali o 18,9 proc. ofert pracy mniej niż w analogicznym okresie rok temu. To drugi miesiąc z rzędu z podobnym wynikiem – wynika z najnowszej edycji raportu „Rynek pracy w czasie COVID-19” przygotowanego przez Grant Thornton i firmę Element.
Pierwsze miesiące pandemii odbiły się mocno na rynku pracy w Polsce – jeszcze w maju liczba nowych ofert pracy była niższa o 41,6 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Czerwiec przyniósł w tym względzie wyraźną poprawę, a dane za lipiec podtrzymują tę pozytywną tendencję. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Grant Thornton i firmę Element, w lipcu 2020 roku na 50 największych portalach rekrutacyjnych w Polsce pojawiło się 246,3 tys. nowych ofert pracy – to niemal tyle samo co w czerwcu (246,2 tys.) i o 18,9 proc. mniej niż w lipcu zeszłego roku (303,8 tys.).
Lipcowe dane wskazują, że po pierwszych bardzo złych miesiącach, w czerwcu i lipcu rynek pracy ustabilizował się na poziomie ok. 15-20 proc. niższym niż przed rokiem. Jednak czy będzie to trwała stabilizacja, pokażą dopiero kolejne miesiące
Oferty pracy są też coraz bardziej atrakcyjne pod względem oferowanych benefitów. W lipcu 2020 roku jedno ogłoszenie o pracę zawierało średnio 5,8 różnego rodzaju zachęt czy benefitów – to wzrost o 0,4 punktu w stosunku do czerwca i o jeden punkt w stosunku do maja. Jednak rosną też wymagania wobec kandydatów – obecnie jest to 4,7 wymagań wobec 4,5 w czerwcu.
Partnerem technologicznym badania jest firma Element.