Automatyzacja procesów biznesowych z wykorzystaniem AI

Skontaktuj się

Michał Madura

Client Success Director, EDISONDA

Czym jest automatyzacja procesów biznesowych z wykorzystaniem AI?

Automatyzacja procesów biznesowych to działanie mające na celu optymalizację i podniesienie ich efektywności. Zastępuje się wówczas powtarzalne i żmudne etapy procesów automatyzacjami wspieranymi sztuczną inteligencją. Uwolniony dzięki automatyzacji czas możesz wykorzystać na realizację zadań wymagających większej kreatywności czy eksperckości.

  • Kto powinien automatyzować swoje procesy?

    Usługa skierowana jest do wszystkich organizacji, które zmagają się z dużą ilością czasochłonnych procesów. Automatyzacja zadań oraz wsparcie w podejmowaniu decyzji będą korzystne dla średnich i dużych biznesów, działających zarówno w obszarze B2B, jak i B2C.

  • Kiedy jest dobry moment na automatyzację?

    Automatyzować warto, kiedy procesy w Twojej firmie są niepotrzebnie skomplikowane, niedoskonałe lub jeśli Twoi pracownicy spędzają zbyt dużo czasu na nudnych, powtarzalnych działaniach. W takich sytuacjach w naturalny sposób brakuje zasobów na bardziej kreatywne, twórcze i rozwijające projekty oraz aktywności. Zautomatyzowanie części bądź całości wybranego procesu może w sposób znaczący podnieść jego efektywność.

  • Co zyskasz dzięki automatyzacji?

    Usługa automatyzacji z wykorzystaniem AI daje szereg korzyści. Umożliwia dokładne przyjrzenie się wybranym procesom funkcjonującym w Twojej firmie oraz zdiagnozować miejsca, problemy bądź powtarzalne działania. Poprzez właściwie dopasowaną automatyzację możesz znacząco zredukować liczbę błędów, które często występują w manualnej pracy, co przekłada się na wyższą jakość pracy i mniejsze ryzyko. Co więcej, systemy AI mogą pracować bez przerwy, zapewniając ciągłość działania procesów biznesowych, nawet poza standardowymi godzinami pracy. Dzięki uwolnionemu zasobom możesz się skupić na budowaniu przewagi konkurencyjnej: wprowadzić nowe rozwiązania i oferować większe korzyści dla swoich klientów.

Procesy podlegające automatyzacji i nasz zakres wsparcia

Automatyzacji może podlegać większość procesów funkcjonujących w organizacji. Oto jedynie kilka wybranych przykładów, w których wykorzystanie narzędzi low-code i no-code ze wsparciem sztucznej inteligencji może podnieść efektywność procesu.

  • Zarządzanie procesami biznesowymi (BPM)

    Narzędzia low-code i no-code ułatwiają modelowanie, automatyzację i optymalizację złożonych procesów biznesowych, takich jak zamówienia klientów, zarządzanie cyklem życia umów, procesy HR czy finansowe.

  • Obsługa klienta i wsparcie

    Automatyzacja obsługi klienta za pomocą chatbotów AI i wirtualnych asystentów może znacznie poprawić doświadczenia klientów. Oferują szybkie i spersonalizowane odpowiedzi na ich zapytania, a także automatyzują rutynowe zadania, takie jak rezerwacje, zamówienia i zgłaszanie problemów.

  • Analiza danych i raportowanie

    AI i narzędzia low-code i no-code umożliwiają automatyzację zbierania danych, ich analizy oraz tworzenia zaawansowanych raportów i wizualizacji w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe dla podejmowania dobrych decyzji biznesowych.

  • Marketing i sprzedaż

    Automatyzacja procesów marketingowych i sprzedażowych, w tym segmentacja klientów, personalizacja komunikacji, zarządzanie kampaniami reklamowymi i śledzenie leadów, może znacznie zwiększyć skuteczność działań i optymalizować koszty.

  • Rekrutacja i zarządzanie zasobami ludzkimi

    Automatyzacja procesów HR, takich jak przeglądanie CV, selekcja kandydatów, onboardowanie czy zarządzanie urlopami i obecnościami, może znacznie poprawić efektywność działów HR i doświadczenie pracowników.

  • Finanse i księgowość

    Automatyzacja procesów finansowych i księgowych, w tym fakturowanie, zarządzanie należnościami i zobowiązaniami, przetwarzanie transakcji i zarządzanie budżetem, może znacząco poprawić dokładność danych i skrócić czas potrzebny na realizację tych procesów.

  • Zarządzanie dokumentacją i przepływem pracy

    Narzędzia low-code i no-code mogą automatyzować procesy związane z tworzeniem, zatwierdzaniem, przechowywaniem i udostępnianiem dokumentów, co usprawnia przepływ pracy i zwiększa produktywność.

Zobacz pozostałe (2)
Rocket Ideas: eCommerce

Przedstawiamy raport Rocket Ideas, nasze spojrzenie na świat cyfrowych innowacji.

Zobacz artykuł

Jak automatyzujemy procesy przy użyciu AI?

  • Process Discovery Workshop

    Rozpoczynamy od warsztatów, które służą nam do lepszego zrozumienia i precyzyjnego zmapowania procesów biznesowych, z uwzględnieniem obszarów wymagających optymalizacji.

  • Dobór technologii

    W kolejnym kroku nasi konsultanci AI dobierają odpowiednie technologie – od prostych rozwiązań automatyzacyjnych po zaawansowane algorytmy AI. Wykorzystujemy przy tym potencjał technologii już funkcjonujących w danej organizacji.

  • Projektowanie zoptymalizowanego procesu

    Opracowujemy nowy przebieg procesu uwzględniający automatyzacje oraz projektujemy intuicyjny interfejs użytkownika.

  • Prototypowanie i testowanie

    Tworzymy prototyp (Proof of Concept – POC), uczymy model AI i testujemy jego skuteczność w obsłudze nowego procesu. Tworzymy wspierający pracę z modelem interfejs użytkownika.

  • Testowanie i wdrażanie

    Przeprowadzamy integrację modelu, testy automatyczne oraz testy z użytkownikami. Wszystko po to, by upewnić się, że wszystkie modele działają prawidłowo, a procesy przebiegają bez zakłóceń.

Rozpoczynamy od warsztatów, które służą nam do lepszego zrozumienia i precyzyjnego zmapowania procesów biznesowych, z uwzględnieniem obszarów wymagających optymalizacji.

Dlaczego EDISONDA?

Jako partner w dziedzinie produktów cyfrowych, oferujemy doradztwo (w ramach sieci Grant Thornton) oraz projektujemy rozwiązania i ulepszenia, które wzbogacą Twoje cyfrowe produkty i pomysły. Od etapu badań aż po osiągnięcie konkretnych wyników. Z wykorzystaniem najnowszych technologii.

Oferujemy profesjonalne doradztwo, przeprowadzamy dogłębne analizy badawcze i tworzymy rozwiązania na każdym etapie procesu innowacyjnego. Zaczynając od badań i określania potrzeb biznesowych, przez fazę eksploracji i tworzenia idei, gdzie rozwijamy pomysły od prostych koncepcji do bardziej zaawansowanych projektów, aż po projektowanie, implementację i doskonalenie gotowych produktów cyfrowych. Realizujemy te działania w konkurencyjnym świecie dużych i uznanych firm.

  • 15 lat

    działalności zarówno w Polsce jak i na zagranicznych rynkach

  • 900+

    zrealizowanych projektów w ponad 15 branżach

  • 40+

    konsultantów, designerów i badaczy

Zadowoleni Klienci

Kanlux

Sektor oświetleniowy

AMS

Reklama zewnętrzna

Grant Thornton

Usługi audytorsko-doradcze

Zapytaj o ofertę usługi

Automatyzacja procesów biznesowych z wykorzystaniem AI

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Skontaktuj się

Michał Madura

Client Success Director, EDISONDA

Skontaktuj się

Michał Madura

Client Success Director, EDISONDA

Poproś o kontakt