Treść artykułu
Optymalizacja procesów biznesowych jest szczególnie istotna dla kreowania zdolności do konkurowania na rynku każdej firmy. Zapewnia optymalne wykorzystanie zasobów przedsiębiorstwa, co w efekcie przekłada się na wzrost rentowności i potencjału produkcji lub usług.
Skontaktuj się
Procesy biznesowe są realizowane w każdym przedsiębiorstwie. Nie we wszystkich jednak są zidentyfikowane, odpowiednio opisane i zoptymalizowane. Nasze doświadczenie wskazuje, że modelowanie i optymalizacja procesów biznesowych odbywa się najczęściej w momencie istotnych zmian organizacyjnych, wdrożenia systemów informatycznych lub w konsekwencji dynamicznego rozwoju.
W zależności od potrzeb Klienta nasze wsparcie obejmuje zakres od samego opisu (mapowania) procesów, poprzez zidentyfikowanie obszarów do doskonalenia aż po szczegółowe pakiety optymalizacyjne i pełne wdrożenie nowych rozwiązań.
Wdrażanie podejścia procesowego realizujemy w następujących etapach:
- diagnoza stanu bieżącego – opracowanie modelu (AS IS)
- analiza stanu bieżącego pod kątem skuteczności i efektywności realizacji celów oraz ponoszonych kosztów
- opracowanie i konsultacja z Klientem pakietów optymalizacyjnych
- opracowanie docelowego modelu procesów i struktury organizacyjnej (TO BE)
- opracowanie harmonogramu wdrożenia pakietów optymalizacyjnych
- wsparcie Klienta we wdrożeniu pakietów optymalizacyjnych
Optymalizacja procesów biznesowych w pełnym zakresie kończy się zbudowaniem docelowego modelu procesów spójnych ze strategią firmy oraz dostosowanej do niego nowej struktury organizacyjnej. Działania prowadzące do ich pełnego wdrożenia są szczegółowo zdefiniowane i zaplanowane w czasie.
Więcej o optymalizacji procesów
(.pdf, Rozmiar: 1,57 MB)
Efekty optymalizacji procesów biznesowych:
- wzrost efektywność podejmowanych działań biznesowych i operacyjnych
- przypisanie zakresów zadań, uprawnień i odpowiedzialności do procesów biznesowych i osób je realizujących
- uporządkowanie działań i zestandaryzowanie prace (działania, dokumenty, procedury) w organizacji
- wyeliminowanie czynności zbędnych
- osiągnięcie zdolności do konkurowania dzięki kontroli kosztów procesów, czasu i sprawności ich przebiegu, a także jakości wytwarzanych produktów czy oferowanych usług
Więcej informacji na temat usługi można uzyskać, kontaktując się z naszymi doradcami.
Skontaktuj się