Charakterystyka klienta – firma z branży IT
Klient to grupa kilku spółek z o.o. opracowująca nowoczesne rozwiązania technologiczne dla sektora militarnego. Firma nieustanie rozszerza zakres i skalę działalności, czego przejawem jest posiadanie oddziałów w kilku krajach europejskich, w tym w Polsce.

Prowadzenie księgowości w dynamicznie rozwijającej się firmie
Dla organizacji kluczowe jest utrzymanie pełnego skupienia na działalności operacyjnej, przy jednoczesnym zapewnieniu zgodności z obowiązującymi przepisami księgowymi oraz terminowym dopełnianiu wszelkich formalności względem instytucji publicznych. Do najważniejszych obowiązków należą:
- prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z ustawą o rachunkowości oraz przyjętą polityką rachunkowości,
- ewidencjonowanie wszystkich operacji gospodarczych,
- sporządzanie sprawozdań finansowych,
- bieżące i roczne rozliczenia podatkowe, w tym VAT i CIT,
- przygotowywanie i przesyłanie Jednolitych Plików Kontrolnych (JPK),
- raportowanie do grupy,
- zapewnienie zgodności z przepisami o rachunkowości i podatkach w zakresie rozliczeń krajowych i międzynarodowych, w tym transakcji wewnątrzunijnych.
W związku ze znacznym obciążeniem w tym obszarze, firma poszukiwała zaufanego partnera, który przejmie odpowiedzialność za bieżące rozliczenia i zadba o bezpieczeństwo finansowo-księgowe działalności. W ten sposób została nawiązana, trwająca nieprzerwanie od kilku lat, owocna współpraca z Departamentem Outsourcingu Grant Thornton.
Google news
Bądź na bieżąco ze zmianami w prawie, podatkach i księgowości! Zaobserwuj nas w Wiadomościach Google
Zaproponowane i wdrożone rozwiązania
W ramach współpracy przejęliśmy pełną obsługę księgową z wykorzystaniem systemu klienta.
Ważny fragment
Aby dodatkowo zwiększyć efektywność i przejrzystość procesów, wdrożyliśmy nasze autorskie narzędzie Workflow, którego funkcjonalności zostały dostosowane do specyfiki działalności firmy.
System ten umożliwia automatyczne grupowanie dokumentów elektronicznych, ich merytoryczną akceptację, archiwizację oraz bieżący obieg, zapewniając jednocześnie dostęp do wszystkich istotnych danych i dokumentów 24 godziny na dobę.
Korzyści dla Klienta – firmy z branży IT
Odciążenie klienta z obowiązków księgowych umożliwiło mu pełne skoncentrowanie się na rozwoju działalności w wymagającej i niszowej branży. Ponadto, wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych pozwoliło na automatyzację wielu codziennych procesów, co nie tylko usprawniło codzienną pracę, ale także zwiększyło kontrole nad obiegiem dokumentów i terminowością działań.
Czytaj więcej:
- Outsourcing kadr dla Centrum usług wspólnych. Wsparcie w razie nieobecności pracownika kadrowego
- Outsourcing kadr dla branży IT. Wsparcie podczas kontroli ZUS
- Outsourcing księgowy w branży energetycznej. Korekta błędów przy przekształceniu JDG w spółkę akcyjną
- Outsourcing kadrowo-płacowy dla branży budowlanej. Wyzwania związane z oddelegowaniem pracowników za granicę