Czym są usługi wsparcia księgowego?
Celem usługi wsparcia księgowego w prowadzeniu ksiąg rachunkowych jest przejęcie wybranych procesów księgowych przez zewnętrzny zespół ekspertów. Obejmuje na przykład wsparcie podczas zwiększonej pracochłonności przy zamknięciu miesiąca, zmianach organizacyjnych czy długotrwałych nieobecnościach kluczowych pracowników wewnętrznego zespołu księgowego.
-
Kiedy warto skorzystać z usługi wsparcia księgowego?
Różne awaryjne sytuacje i problemy z dziedziny rachunkowości mogą wymagać interwencji zewnętrznych specjalistów oraz chłodnej oceny sytuacji. Najczęściej dzieje się tak w przypadku konieczności usunięcia nieprawidłowości, odtworzenia ksiąg za minione okresy czy zapewnienia zastępstwa personelu księgowego.
-
Dlaczego warto powierzyć wsparcie księgowe ekspertom Grant Thornton?
Nasi eksperci od niemal 30 lat pracują na sukces dynamicznych przedsiębiorstw w Polsce. Łączą nie tylko wysokospecjalistyczną, dziedzinową wiedzę, ale także doświadczenie płynące z obsługi setek projektów i firm, dzięki czemu są w stanie proponować sprawdzone, a czasem i niestandardowe rozwiązania, żeby sprostać oczekiwaniom Klientów i zapewnić im wyjątkowy poziom obsługi – także w wyjątkowych czy awaryjnych sytuacjach.
Zakres wsparcia
-
Księgowanie wybranych rodzajów dokumentów księgowych (faktur zakupu, faktur sprzedaży, wyciągów bankowych itp.)
-
Księgowanie lub przejęcie wybranych obszarów księgowych (środki trwałe, przygotowywanie przelewów etc.)
-
Konsultacje księgowe
Analiza wyników i perspektyw outsourcingu finansowo–księgowego i kadrowo–płacowego na przykładzie liderów usług BPS w sieci Grant Thornton
Proces realizacji
-
Analiza potrzeb klienta
Nasz zespół podczas spotkania określa potrzeby i oczekiwania Klienta.
-
Wdrożenie usługi
Na tym etapie wspólnie określamy zasady współpracy, a Klient poznaje zespół dedykowany do jego obsługi. Dostarcza nam niezbędne dane i dokumenty do wdrożenia, a także przeprowadza krótkie szkolenia z stosowanego u siebie systemu księgowego.
-
Bieżąca obsługa
Bieżąca obsługa realizowana jest zgodnie z ustalonym na wcześniejszym etapie zakresem i harmonogramem.
Nasz zespół podczas spotkania określa potrzeby i oczekiwania Klienta.
Dlaczego Grant Thornton?
Departament Outsourcingu Grant Thornton regularnie zdobywa branżowe wyróżnienia. W 2024 roku zwyciężyliśmy w konkursie PRO Tiger w kategorii „Księgowość, kadry, płace”. Celem wspomnianego konkursu jest wyłonienie Liderów Biznesu w kilkunastu kategoriach, a jego organizatorem jest organizacja Pro Progressio.
Doceniany jest nie tylko Departament Outsourcingu, ale także jego reprezentanci. W 2025 roku decyzją Pro Progressio Partner zarządzający Departamentem Outsourcingu – Edward Nieboj został wyróżniony tytułem Tygrysa Biznesu roku 2024. To miano zyskują osoby, które swoją pracą i pasją kształtują przyszłość sektora usług dla biznesu zarówno w Polsce, jak i na świecie.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy eksperci Grant Thornton realizują nadzór księgowy prawidłowo, efektywnie i w wyznaczonym czasie, skutecznie wspierając klienta w obowiązkach związanych z rachunkowością.
-
950 000+
zaksięgowanych dokumentów w ubiegłym roku rozliczeniowym
-
950+
obsłużonych projektów outsourcingowych tylko w minionym roku
-
5+ lat
średni staż pracy osób zatrudnionych w naszym zespole outsourcingowym