Rynek pracownika zmusił pracodawców w Polsce, by oferować pracownikom nie tylko podwyżki płac, ale też dodatkowe bonusy. Wśród nich są benefity związane ze zdrowiem. Ich popularność w ciągu 4 lat wzrosła dwukrotnie – wynika z obliczeń Grant Thornton i Medicover.
Według badania przeprowadzonego przez Grant Thornton i Medicover, w okresie styczeń-czerwiec 2019 roku już 58 proc. pracodawców w Polsce w swoich ofertach obiecywało nowo zatrudnianym pracownikom benefity zdrowotne. Dla porównania, w analogicznym okresie 2015 roku było to tylko 24 proc. pracodawców, co oznacza, że popularność tego rodzaju zachęt w ciągu czterech lat wzrosła dwukrotnie.
Pracodawcy najczęściej proponują abonament prywatnej służby zdrowia – w 2019 roku 47 proc. przebadanych ofert pracy zawierała informację o takim beneficie. Jest to znaczny wzrost w porównaniu do 2015 roku, w którym odsetek ten wynosił tylko 22 proc. Drugim najczęstszym benefitem proponowanym nowym pracownikom przez firmy jest pakiet sportowy np. karta zniżkowa do różnych obiektów sportowych, wejściówki na siłownię oraz na basen. Sportowy benefit proponuje już 40 proc. przebadanych pracodawców. Przez cztery lata odsetek ten wzrósł dwukrotnie – z 19 proc. Coraz popularniejszym benefitem zdrowotnym są również darmowe owoce – obecnie oferuje go już co dziesiąty pracodawca, choć jeszcze w 2015 r. pozycja ta znajdowała się tylko w co pięćdziesiątej ofercie pracy.
Źródło: Grant Thornton, Medicover
Informacja prasowa
(.docx, Rozmiar: 130,66 KB)