Znamy zwycięzców tegorocznej edycji badania Koszyk Roku 2019. Spośród 100 największych sklepów internetowych w Polsce, najbardziej przyjaznymi dla kupujących są cyfrowe.pl i wittchen.com. Partnerem badania jest EDISONDA wchodząca w skład grupy Grant Thornton.

Poznaliśmy wyniki drugiej edycji największego badania jakości serwisu w sklepach internetowych w Polsce – Koszyk Roku 2019 organizowanego przez Twisto we współpracy ze studiem projektowo-badawczym EDISONDA z grupy Grant Thornton. Przez trzy miesiące specjaliści user experience testowali strony internetowe 100 największych sprzedawców on-line pod kątem ponad 200 kryteriów, zwracając uwagę na utrudnienia i usprawnienia podczas zakupów. Przyznawali punkty za elementy ułatwiające klientom dokonywanie zakupów, np. intuicyjne rozwiązania, szybkie ładowanie się strony czy przejrzystą komunikację, natomiast odejmowali punkty za utrudnienia lub niekorzystne dla klienta praktyki, np. namawianie do zakupu niepożądanych produktów, cross-selling wprowadzający w błąd, automatyczne dodawanie do koszyka produktów lub dodatkowych usług, obowiązkową rejestrację, skomplikowane formularze, niezrozumiały język czy brak wsparcia po zakupie.

Ważny fragment

Sklepem najbardziej przyjaznym dla klientów okazał się Cyfrowe.pl. W pierwszej dziesiątce znalazły się również: wittchen.pl, sport shop.pl, 4f.com.pl, militaria.pl, eobuwie.com.pl, komputronik.pl, diversesystem.com, neonet.pl i ezebra.pl. W kategorii mobile na pierwszym miejscu uplasował się wittchen.com. Razem z nim na podium znalazły się supersklep.pl i neonet.pl.

Tegoroczna edycja badania wykazała również, jak dużym wyzwaniem dla polskich e-sprzedawców jest obsługa zwrotów zamówionych towarów. Poprawy wymagają często zarówno prezentacja wytycznych, czyli działań, które powinien podjąć klient, aby zwrócić produkt, komunikacja z użytkownikiem w tym zakresie, jak i cała organizacja procesu zwrotu.

Małgorzata Kowalska

UX Research Consultant, EDISONDA

Dbałość o pozytywne doświadczenia użytkownika nie powinna kończyć się w momencie finalizacji transakcji. Klienci coraz częściej kupują więcej, aby potem zwrócić. Dobrze zaprojektowany proces odstąpienia od umowy może być dla sklepów istotną przewagą konkurencyjną.

Partnerami badania Koszyk Roku 2019 są EDISONDA, imoje ING Bank Śląski, Mastercard, SimilarWeb, SEMSTORM i ShopRank.

Raport: Koszyk Roku 2019

Sprawdź User Experience Design & Research Grant Thornton

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Konsulting cyfrowy

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Skontaktuj się

Michał Madura

Client Success Director, EDISONDA

Skontaktuj się

Michał Madura

Client Success Director, EDISONDA

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.