Zarząd Województwa Podlaskiego przeprowadzi w ramach Poddziałania 1.4.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego konkurs dla przedsiębiorców na promocję przedsiębiorczości oraz podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej.
Co można realizować w ramach wsparcia?
W ramach konkursu dofinansowanie mogą otrzymać projekty polegające na realizacji działań promocyjnych dotyczących:
- udziału w krajowych i zagranicznych targach/wystawach;
- wizyt studyjnych oraz misji zagranicznych;
- organizacji zbiorowych wystaw na terenie województwa podlaskiego – ukierunkowanych na przyjęcie wizyt potencjalnych zagranicznych partnerów handlowych;
- udziału w innych ważnych dla wybranej branży wydarzeniach o charakterze międzynarodowym.
Premiowane będą projekty przyczyniające się do:
- rozwoju sektorów gospodarki wskazanych w Planie rozwoju przedsiębiorczości w oparciu o inteligentne specjalizacje województwa podlaskiego na lata 2015-2020+;
- promocji i nawiązywania relacji gospodarczych na priorytetowych zagranicznych rynkach geograficznych określonych w Strategii Promocji Gospodarczej Województwa Podlaskiego (Promocja submarki gospodarczej);
- realizacji projektów z udziałem większej liczby podmiotów/partnerstwa.
Projekt musi wskazywać na innowacyjność produktów Wnioskodawcy, które obecnie lub w przyszłości mogą stanowić przedmiot eksportu
Projekt musi dotyczyć wydarzenia odbywającego się za granicą lub adresowanego do odbiorócw zagranicznych lub o charakerze miedzynarodowym (w przypadku wydarzenia odbywającego się w kraju osoby/podmioty uczestniczące muszą reprezentować co najmniej 3 różne kraje włączając Polskę).
Celem projektu jest promocja i nawiązywanie relacji gospodarczych na priorytetowych zagranicznych rynkach geograficznych określonych w „Strategii Promocji Gospodarczej Województwa Podlaskiego” (Promocja submarki gospodarczej) .
Wnioskodawca musi posiadać opracowaną strategię inwestycyjną dotyczącą internacjonalizacji działalności przedsiębiorstwa w ramach Działania 1.2 Internacjonalizacja MŚP Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020, a projekt jest elementem jej wdrażania.
Dla kogo jest przeznaczone wsparcie?
Dofinansowanie skierowane jest do sektora MŚP.
Wnioskodawcy inni niż przedsiębiorstwa (JST i jednostki organizacyjne JST, ich związki i stowarzyszenia, instytucje otoczenia biznesu, porozumienia ww. podmiotów) mogą się ubiegać w wsparcie wyłącznie pod warunkiem zapewnienia udziału przedsiębiorstw w realizacji projektu – ostatecznym odbiorcą wsparcia są przedsiębiorstwa.
Alokacja: Nie więcej niż 8 mln PLN + rezerwa w wysokości 10%, tj. 800 tys. PLN).
Sprawdź Doradztwo europejskie Grant Thornton
Wysokość wsparcia
Nie została określona minimalna, ani maksymalna wartość wydatków kwalifikowalnych projektu.
W przypadku:
- wydarzeń odbywających się poza obszarem Rzeczypospolitej Polskiej – maksymalna kwota wsparcia na jeden podmiot wynosi 100 000,00 PLN;
- wydarzeń odbywających się na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej – maksymalna kwota wsparcia na jeden podmiot wynosi 50 000,00 PLN.
Maksymalna intensywność pomocy wynosi:
Status przedsiębiorcy | Poziom dofinansowania |
mikro | 85% |
małe | |
średnie | 65% |
Pozostałe podmioty | 85% |
Nabór wniosków
Wnioski o dofinansowanie projektu mogą być składane w okresie od 26 lutego 2018 r. do 30 maja 2018 r., przy czym konkurs podzielony został na rundy:
- Runda I: od 26 lutego do 28 lutego 2018 r.
- Runda II: od 1 marca do 31 marca 2018 r.
- Runda III: od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2018 r.
- Runda IV: od 1 maja do 30 maja 2018 r.
Planowany nabór wniosków w ramach 1.4.1 RPO WP to doskonała okazja, by wypromować własną markę z pomocą środków UE. To niepowtarzalna okazja do dotarcia z produktem na nowe rynki zbytu, a co za tym idzie podniesienie konkurencyjności i rentowności przedsiębiorstwa.
AUTOR: Łukasz Smetaniuk, Asystent ds. funduszy unijnych, Doradztwo Europejskie