Treść artykułu
Ile warta jest moja firma? Co wpływa na tę wartość? W jaki sposób potencjalni wspólnicy czy inwestorzy oceniają wartość mojej firmy? Powyższe pytania pojawiają się w głowach wielu przedsiębiorców. Odpowiedzi na nie pozwalają z jednej strony ocenić efekty wieloletniego budowania biznesu, a z drugiej są podstawą do kluczowych decyzji podejmowanych w przyszłości. Aby wesprzeć Państwa w uzyskaniu odpowiedzi na wspomniane powyżej pytania, otwieramy cykl artykułów poświęconych tematyce wyceny wartości przedsiębiorstw. Jesteśmy przekonani, że wiedza ta pomoże w kontrolowania wartości Państwa biznesów. Mamy nadzieję, że będzie ona także pomocna przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych oraz w trakcie negocjacji z potencjalnymi inwestorami czy nabywcami.
Zachęcamy do lektury:
Artykuł 1 >> Ile wart jest biznes, który zbudowałem?
Wstęp do cyklu artykułów, który pozwoli przedsiębiorcom zrozumieć i oszacować wartość ich firm.
Artykuł 2 >> Jak oszacować potencjał dochodowy przedsiębiorstwa?
Przybliżenie metody dochodowej wyceny przedsiębiorstwa.
Artykuł 3 >> Za jaką cenę mógłbym sprzedać swoją firmę?
Przybliżenie metody rynkowej wyceny przedsiębiorstwa.
Artykuł 4 >> Na ile posiadany majątek jest istotnym czynnikiem budującym wartość mojej spółki?
Przybliżenie metody majątkowej wyceny przedsiębiorstwa.
Artykuł 5 >> W jakim stopniu rozpoznawalna marka, know-how czy patenty wpływają na wartość mojego biznesu?
Czy aktywa niematerialne mogą przyczynić się do zbudowania istotnej przewagi konkurencyjnej.
Artykuł 6 >> Czy to już czas, żeby sprzedać swoje przedsiębiorstwo?
Potencjalna wartość sprzedawanego przedsiębiorstwa zmienia się w naturalny sposób wraz z jego dojrzewaniem i rozwojem.
(lista artykułów będzie aktualizowana wraz z ukazywaniem się kolejnych publikacji)
Sprawdź Wyceny Grant Thornton
Skontaktuj się
Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.