Czy plan audytu wewnętrznego na 2020 rok przyjęty w Twojej organizacji uwzględnia zmiany związane z COVID-19?

Z dużą dozą pewności można stwierdzić, iż żaden plan audytu opracowany jeszcze pod koniec 2019 roku nie brał pod uwagę możliwości zaistnienia sytuacji nadzwyczajnej jaką jest pandemia SARS-CoV-2. W jej obliczu wiele ryzyk, które wcześniej wydawały się mało istotne, nabrały dużo większego znaczenia dla organizacji.

Zarządzający audytem wewnętrznym powinien przeanalizować oraz przedyskutować z Komitetem Audytu lub Radą Nadzorczą, czy w bieżącej sytuacji plany audytu na 2020 rok nie wymagają znaczącej aktualizacji. To jest o tyle ważne, że na horyzoncie nie widać żadnych oznak, że ten nadzwyczajny stan szybko się skończy. Co więcej w mediach na każdym kroku mówi się o jeszcze większym natężeniu zachorowań w okresie jesienno-zimowym.

Zgodnie ze standardem 2010 Międzynarodowych Standardów Praktyki Zawodowej Audytu Wewnętrznego plan audytu wewnętrznego w organizacji powinien być oparty na ocenie szeroko pojętego ryzyka, dokonywanej przynajmniej raz w roku.

Oparcie planu audytu na ocenie ryzyka zapewnia odpowiednią alokację zasobów dostępnych w departamencie oraz pozwala na skoncentrowanie się realizacji zadań w najbardziej istotnych lub wrażliwych dla organizacji obszarach, w tym w szczególności do zapewnienia ciągłości działalności.

Co może pójść nie tak? O tym więcej w naszym opracowaniu.

Skorzystaj z naszych usług w zakresie: Audyt wewnętrzny
Dowiedz się więcej

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Audyt wewnętrzny

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Skontaktuj się

Paweł Trzeciak

Dyrektor Zespołu Business Risk Services, Biegły rewident

Specjalizacje

Skontaktuj się

Paweł Trzeciak

Dyrektor Zespołu Business Risk Services, Biegły rewident

Specjalizacje

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.