W kwietniu 2021 roku pracodawcy w Polsce opublikowali w sieci 282,8 tys. nowych ofert pracy. To najwięcej od stycznia 2020 roku i aż o 100 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

[Pobierz raport lub przeczytaj poniżej jego streszczenie]

Polski rynek pracy został mocno poturbowany przez pandemię koronawirusa. Nagły lockdown gospodarki w pierwszej, wiosennej fali sprawił, że polscy pracodawcy zaczęli masowo mrozić procesy rekrutacyjne. Liczba nowych ofert pracy publikowanych na 50 największych portalach rekrutacyjnych spadła wtedy o ponad 50 proc. w stosunku do analogicznego okresu wcześniejszego roku.

Od tego czasu sytuacja wyraźnie się poprawiła, a wiosna 2021 przyniosła prawdziwą odwilż na polskim rynku pracy. W kwietniu 2021 roku pracodawcy w Polsce opublikowali 282,8 tys. nowych ogłoszeń o pracę, czyli aż o 100 proc. więcej niż w kwietniu 2020 roku i niemal tyle samo, co w kwietniu 2019 roku.

Stopniowe odmrażanie większości branż w Polsce powoduje też, że na rynku pracy na nowo rozpoczyna się walka o pracownika. W kwietniu 2021 roku pracodawcy proponowali kandydatom średnio aż 6,4 benefitów na jedną ofertę. To najwyższy wynik od początku pandemii, a o 0,5 wyższy nawet w stosunku do kwietnia 2019 roku.

Monika Smulewicz

Partner, Outsourcing, Grant Thornton

To już drugi miesiąc z rzędu, w którym nasze badanie przynosi bardzo pozytywne wieści. Trudno mówić o całkowitym powrocie rynku pracy do stanu sprzed pandemii, bo to prawdopodobnie nie nastąpi nigdy, ale z pewnością można uznać, że kryzys minął i wyszliśmy na prostą. Pracodawcy nie tylko przestali się obawiać skutków gospodarczych koronawirusa, ale wręcz – czego dowodzi bardzo wysoka liczba rekrutacji – patrzą w przyszłość optymistycznie i chętnie myślą o rozwoju.

Pobierz raport „Rynek pracy w czasie COVID-19”

Partnerem technologicznym badania jest firma Element.

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Pracodawcy rekrutują jak przed pandemią

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.