Usługi firmy Grant Thornton w Polsce cieszą się ogromnym zadowoleniem wśród swoich klientów. Z badań przeprowadzonych w 2017 roku wynika, że wskaźnik zadowolenia klienta (Net Promoter Score – NPS) wynosi aż 75%. Oznacza to, że znaczna większość naszych konsumentów poleciłaby usługi firmy swoim znajomym. Ten świetny, dotychczas najwyższy wynik lojalności konsumenckiej, świadczy o tym, że firma stale się rozwija i stawia największy nacisk na odpowiednie relacje biznesowe ze swoimi klientami.
Net Promoter Score jest popularnym sposobem na zmierzenie lojalności klienta wobec marki. Badanie polega na wypełnieniu ankiety, w której klient dostaje pytania typu „czy poleciłbyś naszą firmę innym?”. Odpowiedzi udziela się w skali od 0 do 10, gdzie 10 oznacza najwyższą ocenę. Głosujący dzielą się na trzy grupy w zależności od oceny: promotorzy – dający ocenę 9 lub 10 (w firmie Grant Thornton stanowią oni 79,5% wszystkich klientów), bierni – 7 lub 8 oraz krytycy, którzy oceniają firmę na 6 i niżej (4,5% klientów Grant Thornton). Wskaźnik NPS stanowi różnicę między procentowym udziałem promotorów a krytyków (% promotorów – % krytyków = NPS).
Świetny wynik Net Promoter Score dla Grant Thornton odnotowano nie tylko w Polsce ale również w całej organizacji. Wskaźnik zadowolenia klienta z usług Grant Thornton na świecie wynosi 54%. Jest to wynik na miarę klasy światowej. Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że cieszące się ogromną lojalnością konsumencką, globalne firmy mają wskaźniki niższe: Apple – 47%, BMW – 40% czy Microsoft – 45%. Również na tle innych firm z branży usług finansowych Grant Thornton wypada wzorowo, ponieważ globalna średnia dla tej branży wynosi 34%.
Wysokie zaufanie klienta do marki stanowi bardzo ważny element w rozwoju firmy. Grant Thornton cieszy się ogromnym zaufaniem wśród swoich konsumentów, co sprawia, że jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się firm audytorsko-doradczych w Polsce i na świecie.