Ponad połowa Polaków deklaruje wysokie lub bardzo wysokie zaufanie do właścicieli firm rodzinnych – tak wynika z opublikowanego 16 października raportu „Polacy o firmach rodzinnych” przygotowanego przez Fundację Firmy Rodzinne pod patronatem Grant Thornton.

Fundacja Firmy Rodzinne już po raz czwarty zbadała opinie Polaków na temat firm rodzinnych i ich właścicieli. W tym roku autorzy badania skupili się na kwestii zaufania. Opublikowany 16 października raport „Polacy o firmach rodzinnych” pokazuje, że profesją, która cieszy się największym zaufaniem jest przedsiębiorca rodzinny (51%). Na wysokich pozycjach znaleźli się sprzedawcy w sklepie (39,4%) oraz dziennikarze radiowi (29,7%). Niżej plasują się przedstawiciele profesji, które uchodzą zwykle za zawody zaufania publicznego: księdzu ufa 25% z nas, urzędnikowi 22%.

Wysokie zaufanie do przedsiębiorcy rodzinnego przekłada się również na chęć zakupu oferowanego przez niego produktu lub usługi. Według danych z raportu, niemal 40% badanych jest skłonnych kupić droższy z dwóch podobnych produktów, jeśli będzie on pochodził z firmy rodzinnej. Spośród nich, prawie 30% osób deklaruje, że jest gotowych dopłacić różnicę w cenie wynoszącą więcej niż 10%.

Dariusz Bednarski

Partner zarządzający w Grant Thornton, Lider zespołu doradztwa dla firm rodzinnych

Postrzeganie firm rodzinnych w Polsce bardzo się w ostatnich latach zmieniło. Coraz więcej osób uświadamia sobie, że biznes rodzinny i w ogóle biznes prywatny, to kluczowy element naszej gospodarki oraz że firma rodzinna to firma godna zaufania, gdzie miernikiem sukcesu jest nie bieżący zysk, ale trwałość na pokolenia.

Raport wyjaśnia również, dlaczego Polacy chętnie wybierają produkty firm rodzinnych i dlaczego są skłonni zapłacić za nie więcej.

Pełen raport dostępny jest na stronie www.ffr.pl

Sprawdź Sukcesja biznesu Grant Thornton

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Przedsiębiorcy rodzinni zdobyli zaufanie Polaków

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.