Ponad połowa Polaków deklaruje wysokie lub bardzo wysokie zaufanie do właścicieli firm rodzinnych – tak wynika z opublikowanego 16 października raportu „Polacy o firmach rodzinnych” przygotowanego przez Fundację Firmy Rodzinne pod patronatem Grant Thornton.
Fundacja Firmy Rodzinne już po raz czwarty zbadała opinie Polaków na temat firm rodzinnych i ich właścicieli. W tym roku autorzy badania skupili się na kwestii zaufania. Opublikowany 16 października raport „Polacy o firmach rodzinnych” pokazuje, że profesją, która cieszy się największym zaufaniem jest przedsiębiorca rodzinny (51%). Na wysokich pozycjach znaleźli się sprzedawcy w sklepie (39,4%) oraz dziennikarze radiowi (29,7%). Niżej plasują się przedstawiciele profesji, które uchodzą zwykle za zawody zaufania publicznego: księdzu ufa 25% z nas, urzędnikowi 22%.
Wysokie zaufanie do przedsiębiorcy rodzinnego przekłada się również na chęć zakupu oferowanego przez niego produktu lub usługi. Według danych z raportu, niemal 40% badanych jest skłonnych kupić droższy z dwóch podobnych produktów, jeśli będzie on pochodził z firmy rodzinnej. Spośród nich, prawie 30% osób deklaruje, że jest gotowych dopłacić różnicę w cenie wynoszącą więcej niż 10%.
Raport wyjaśnia również, dlaczego Polacy chętnie wybierają produkty firm rodzinnych i dlaczego są skłonni zapłacić za nie więcej.
Pełen raport dostępny jest na stronie www.ffr.pl
Sprawdź Sukcesja biznesu Grant Thornton