Treść artykułu

Fundacja Firmy Rodzinne, której jesteśmy Partnerem, opublikowała kolejną, piątą edycję badania o tym, co Polacy sądzą o firmach rodzinnych. Tegoroczny raport nosi tytuł „Biznes nie tylko dla pieniędzy” i pokazuje, że Polacy pracując w firmie cenią sobie już nie tylko zarobki, ale wiele innych wartości, które jest w stanie zapewnić właśnie firma rodzinna.

Jak wynika z raportu, coraz więcej Polaków wiąże swoją przyszłość zawodową z firmą rodzinną – 28 proc. ankietowanych jako następne miejsce pracy wybrałoby firmę rodzinną. Jest to wzrost z 24 proc. odnotowanych w badaniu z ubiegłego roku. Najważniejszy czynnik, jakim Polacy kierują się przy wyborze nowej pracy, jest lokalizacja (blisko miejsca zamieszkania – 62 proc. odpowiedzi), miła atmosfera (60 proc.) oraz elastyczny czas pracy (52 proc.). W tej pierwszej trójce odpowiedzi nie ma mowy o wysokich zarobkach. Z kolei ankietowani na pytanie o najważniejsze cechy firmy rodzinnej najczęściej wybierali miłą, przyjazną atmosferę w pracy (18 proc. odpowiedzi).

Ważny fragment

Polacy cenią sobie komfort pracy wyżej niż wysokie zarobki oraz to, że właśnie firmy rodzinne dostarczają te najbardziej cenione wartości.

W raporcie zbadano również podejście Polaków do zakupu produktów pochodzenia polskiego. Niemal 30 proc. badanych deklaruje gotowość zapłaty za produkt polski więcej niż za porównywalny, ale niedeklarujący swojej rodzinnej, polskiej tradycji produkt. 32 proc. Polaków uważa, że produkt pochodzi z Polski, jeśli został stworzony przez firmę rodzinną.

Dariusz Bednarski

Partner Zarządzający, Grant Thornton

Firmy rodzinne nie oczekują, że konsumenci będą gotowi płacić więcej za produkt pochodzący z polskiej firmy. Dla przedsiębiorstw rodzinnych ważne jest, aby konsumenci wierzyli, że za rodzinnością firmy stoi szereg takich wartości jak polskość produktów oraz osobista gwarancja właścicieli odnośnie wysokiej jakości. Właśnie po takie produkty konsumenci sięgają najczęściej.

W raporcie zbadano również rozpoznawalność znaku Drzewko Firma Rodzinna, do którego prawa posiada zrzeszająca rodzinne przedsiębiorstwa Fundacja Firmy Rodzinne. Według raportu już 61 proc. Polaków rozpoznaje ten symbol (wzrost z 29 proc. w 2017 roku) i chętnie wybiera produkty oznaczone właśnie tym znakiem.

Zapraszamy za zapoznania się z pełnym raportem:

Zobacz prezentację

Informacja prasowa

(.pdf, Rozmiar: 186,93 KB)

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.

Inne artykuły z kategorii: Firmy rodzinne Zobacz wszystkie

Polacy o firmach rodzinnych

Fundacja Firmy Rodzinne, której jesteśmy Partnerem, opublikowała kolejną, piątą edycję badania o tym, co Polacy sądzą o firmach rodzinnych. Tegoroczny raport nosi tytuł „Biznes nie tylko dla pieniędzy” i pokazuje, że Polacy pracując w firmie…

Najczęściej czytane