Rynek pracy w Polsce bije kolejne rekordy. W lipcu 2021 roku na portalach rekrutacyjnych opublikowano około 307 tys. nowych ofert pracy. To nie tylko więcej niż przed rokiem, ale też więcej niż dwa lata temu.

[Pobierz raport lub przeczytaj poniżej jego streszczenie]

Polski rynek pracy został mocno poturbowany przez pandemię koronawirusa. Jednak jak wynika z danych zebranych przez firmę Element dla Grant Thornton, pandemiczny kryzys przeszedł już do historii i od kilku miesięcy rynek pracy stale przybiera na sile. Od marca 2021 roku roczna dynamika nowych ofert pracy publikowanych na 50 największych portalach rekrutacyjnych osiąga same dodatnie wyniki. W lipcu 2021 roku pracodawcy opublikowali ponad 307 tys. nowych ofert pracy. To wynik wyższy o 23 proc. w porównaniu do lipca 2020 roku.

Lipiec 2021 roku to jednocześnie drugi miesiąc z rzędu, w którym liczba ogłoszeń o pracę jest wyższa niż w analogicznym okresie roku 2019, który był rekordowy pod względem siły polskiego. Rynek pracy idzie więc ścieżką wyższa niż roku 2019, który był – przypomnijmy – rekordowy pod wieloma względami dla rynku pracy (najniższe bezrobocie czy najwyższe zatrudnienie).

Co więcej, jak pokazuje badanie Grant Thornton i Element, rośnie atrakcyjność ofert pracy. W lipcu 2021 roku do rekordowego od początku pandemii poziomu wzrosła średnia liczba zachęt i benefitów przypadających na jedno miejsce pracy, a to pokazuje, że walka pracodawców o kandydatów do pracy zaostrza się. Nie ulega więc wątpliwości, że popyt na pracownika w Polsce jest już silniejszy niż przed wybuchem pandemii.

Pobierz raport „Rynek pracy w czasie COVID-19”

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Pracodawcy rekrutują częściej niż w 2019 roku

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.