Już tylko 42 proc. szefów i właścicieli polskich firm chciałoby, aby Polska przyjęła euro. Grono zwolenników takiego kroku w pięć lat stopniało o połowę. Jeszcze kilka lat temu polski biznes w temacie przyjęcia euro był niemal jednomyślny – mówił unijnej walucie duże „tak”. Według badań firmy audytorsko-doradczej Grant Thornton z 2010 r., aż 86 proc. przedsiębiorców popierało wówczas zamianę złotego na euro. Właściwie żadna inna grupa społeczna nie była tak mocnym orędownikiem walutowej integracji.

Dzisiaj, po kilku trudnych latach dla strefy euro, sytuacja wygląda już zupełnie inaczej. Według najnowszych badań Grant Thornton International, obecnie jedynie 42 proc. szefów i właścicieli polskich firm chciałoby, aby Polska weszła do Eurolandu. Płynny kurs złotego, mimo wszystkich swoich wad, uznawany jest przez coraz większą grupę firm za wsparcie w ich działalności, a coraz mniej przedsiębiorców widzi w nim barierę.

Czytaj więcej o badaniu w raporcie „Polskim firmom euro przestaje smakować”:

Polecamy również raport „Future Europe”, w którym na podstawie wyników badań Grant Thornton jej eksperci pokazują, że jakie są perspektywy makroekonomiczne dla gospodarek europejskich, jakie nastroje gospodarcze panują wśród europejskich firm oraz jakie konsekwencje może mieć dla gospodarki Grexit (wyjście Grecji ze strefy euro) i Brexit (wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej).

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Biznes traci zapał do unijnej waluty

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.