Harmonogram prac rocznych na 2017r.03.11.2016

Początek roku to gorący okres dla wszystkich przedsiębiorców, pracowników biur rachunkowych,  zespołów kadrowo–płacowych. W tym okresie poza bieżącymi pracami należy przygotować deklaracje i informacje podatkowe za ubiegły rok, roczne sprawozdania GUS-owskie oraz złożyć dodatkowe dokumenty w ZUS.

Ponad to początek roku wiąże się z dodatkowymi zadaniami wynikającymi z Kodeksu Pracy oraz innych ustaw. Trzeba dołożyć wielu starań, aby wszystko prawidłowo przygotować i przesłać w odpowiednim terminie. Praca w tym okresie często odbywa się pod dużą presją czasu, ponieważ terminy przesyłania dokumentów rocznych do US, ZUS lub GUS są ściśle określone, a ich przekroczenie może się wiązać z przykrymi konsekwencjami. Dlatego warto odpowiednio wcześniej te prace zaplanować i pomyśleć o przygotowaniu harmonogramu prac rocznych, aby w sposób efektywny zarządzić swoim czasem lub czasem pracowników w tym okresie. Poniżej został zamieszczony harmonogram najczęściej pojawiających się prac rocznych na rok 2017.

tabela: harmonogram najczęściej pojawiających się prac rocznych na rok 2017

Jednocześnie warto pamiętać, że początek roku wiąże się z takimi dodatkowymi pracami jak:

  • ustalenie ilości dni urlopu wypoczynkowego zaległego i wyznaczenie ilość dni urlopu przysługującego na nowy rok,
  • zweryfikowanie ilości zatrudnionych na dzień 1 stycznia, gdyż zatrudnianie co najmniej 20 pracowników w przeliczeniu na pełen etat, będzie wiązało się z koniecznością utworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (dalej ZFŚS); przypominamy, że z tworzenia ZFŚS pracodawca może zrezygnować, wprowadzając odpowiedni zapis do regulaminu wynagradzania, a w przypadku braku regulaminu, informując pracowników w sposób przyjęty u pracodawcy  w terminie do końca stycznia,
  • poinformowanie pracowników o nie wpłacaniu świadczenia urlopowego; pracodawca nie tworzący ZFŚS i nie posiadający regulaminu wynagradzania, informuje pracowników o nie wypłacaniu świadczenia urlopowego w terminie do końca stycznia.

AUTOR: Żaneta Paczkowska, Specjalista ds. kadr i płac, Outsourcing Rachunkowości

 

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com
Audyt – Podatki – Outsourcing – Konsulting
Member of Grant Thornton International Ltd

Artykuły powiązane:

Specjalne Strefy Ekonomiczne odchodzą. Co(...)

Czytaj więcej →

Strategia firmy „siedzi” w jej(...)

Czytaj więcej →

10 najważniejszych zmian w podatkach(...)

Czytaj więcej →

Los split payment przesądzony

Czytaj więcej →

Skrócenie okresu przechowywania akt pracowniczych(...)

Czytaj więcej →

Wróć do najnowszych publikacji

Dalej →
Blog podatkowy

Blog Doradców Podatkowych

Piszemy o podatkach dla przedsiębiorców

Przejdź do Bloga
Blog Księgowych

Blog Księgowość jest sexy

Księgowość jest ciekawa, intrygująca po prostu sexy.

Przejdź do Bloga
Blog Kadr i Płac

Poradnik HR

Piszemy i dyskutujemy
o kadrach, płacach
i "miękkim" HR

Przejdź do Bloga
Skontaktuj się z nami