Pracodawcy we wrześniu opublikowali 267,5 tys. ofert pracy. To tylko 10 proc. mniej niż przed pandemią.

Wrzesień był dobrym miesiącem na polskim rynku pracy. Jak wynika z danych firmy Element zebranych dla Grant Thornton, pracodawcy opublikowali na portalach rekrutacyjnych 267,5 tys. nowych ofert pracy. To zdecydowanie najwyższy wynik od wybuchu pandemii i o 20-30 tys. wyższy, niż w miesiącach wakacyjnych, kiedy zwykle zatrudnienie osiąga swój sezonowy szczyt.

Warto też odnotować, że liczba nowych ofert pracy była we wrześniu już tylko o 9,9 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Tymczasem w poprzednich miesiącach spadki oscylowały wokół 20 proc., a w szczycie pandemii sięgały nawet 50 proc. To pokazuje, że odbudowa sytuacji na rynku pracy postępuje i jest on coraz bliżej powrotu do przedkryzysowej normy. Popyt na pracowników ponownie jest silny, a obserwowane w lipcu i sierpniu wyhamowanie wzrostów ofert pracy mogło być jedynie chwilowe.

Monika Łosiewicz

Menedżer ds. potencjału ludzkiego w Grant Thornton

Wrzesień przyniósł sporą dawkę optymizmu, który w obliczu zapowiadanej drugiej fali zachorowań, jest nam zdecydowanie potrzebny. Wygląda na to, że spora część pracodawców zdążyła się już przystosować – radzą sobie w nowej rzeczywistości i oferują nowe miejsca pracy.

Najszybciej sytuacja poprawia się w Szczecinie, Warszawie, Lublinie i Krakowie, najtrudniej wygrzebywanie się z kryzysu przebiega w Poznaniu, Katowicach i Łodzi. Wraz ze wzrostem liczby ofert pracy, rośnie też liczba zachęt i benefitów, jakimi pracodawcy kuszą kandydatów do pracy, a także maleje liczba wymagań, jakich oczekują. To pokazuje, że walka o kandydatów wyraźnie się w ostatnim miesiącu zaostrzyła. Czy ostatni wzrost zakażeń przerwie tę dobrą passę?

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Ofert pracy najwięcej od początku pandemii

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.