fbpx

Treść artykułu

Optymalizacja kosztów  to usługa, której celem jest kompleksowy przegląd wydatków ponoszonych przez Klienta na zakupy oraz zaproponowanie i wdrożenie działań pozwalających na osiągnięcie obniżenia kosztów w tym zakresie.

W każdej organizacji ma miejsce zakup towarów lub usług. W ocenie Klienta koszty zakupu materiałów biurowych, wydatków na usługi telekomunikacyjne czy outsourcing ochrony mogą być na odpowiednim poziomie. Nasze doświadczenie pokazuje jednak, że właściwy poziom nie zawsze oznacza najlepszą cenę, co powoduje, że w organizacji może istnieć potencjał do redukcji kosztów.

Podczas współpracy pomagamy zidentyfikować rzeczywiste zapotrzebowanie na produkty i usługi oraz formułujemy strategię zakupową organizacji. Bazując na przeprowadzonych analizach rynku dostawców i wieloletnim doświadczeniu sprawiamy, że zakres projektu optymalizacji kosztów odpowiada na indywidualne potrzeby Klienta.

Optymalizacja kosztów zakupów

(.pdf, Rozmiar: 916,72 KB)

Elementy optymalizacji kosztów przedsiębiorstwa

  • Zbudowanie obrazu na temat aktualnego stanu organizacji w zakresie kosztów zakupu,
  • Opracowanie raportu zawierającego propozycje działań optymalizujących w celu uzyskania obniżenia kosztów,
  • Wdrożenie programu redukcji kosztów opisanego w propozycji działań optymalizujących,
  • Doradztwo, sprawowanie nadzoru oraz monitoring uzyskanych efektów w okresie 12 miesięcy po implementacji poszczególnych rozwiązań optymalizacyjnych.

Wynikiem naszych prac jest zapewnienie optymalnego wyboru dostawców, a w efekcie  redukcja kosztów zakupów ponoszonych przez Klienta oraz podniesienie efektywności finansowej.

Więcej informacji na temat usługi Optymalizacji kosztów można uzyskać kontaktując się z naszymi doradcami.

Inne artykuły z kategorii: Konsulting Zobacz wszystkie

Zarządzanie relacjami z dostawcami

W celu optymalnego wykorzystania wartości wynikającej z podpisanej umowy z dostawcą, kolejnym etapem strategicznego zarządzania obszarem zakupowym powinno być zarządzanie relacjami z dostawcami (Supplier Relationship Management, SRM).

Napisz scenariusz sukcesji dla Twojej firmy

„Czarny łabędź” skłonił w tym roku wiele firm rodzinnych do refleksji nad przyszłością biznesu. Wiele z nich napisało już swoje scenariusze i rozpoczęło procesy sukcesyjne. Początek nowego roku to czas postanowień i uruchamiania zmian, a…

Strategic Sourcing – fundament strategicznej funkcji zakupów

Obszar zakupowy organizacji, dzięki ustrukturyzowanym działaniom o długofalowym charakterze, przyczynia się do wzrostu konkurencyjności całej organizacji. W ramach kategorii zakupowej kluczowe znaczenie ma Strategic Sourcing, który definiuje jej strategię i stanowi fundament dalszych działań generujących…

Najczęściej czytane